A fogyasztók több mint fele, 55%-a szívesebben vásárolna adatalapú árazást használó biztosítási terméket az Amazontól, mint egy hagyományos biztosítótársaságtól - derül ki az amerikai Breeze insurtech online felméréséből.
A válaszadók egy része azt is jelezte, hogy olyan cégektől vásárolna még szívesen biztosítási terméket, mint a Google (46%), vagy a Meta (38%).
A három technológiai óriáscég közül a fogyasztók az Amazonban bíznak a leginkább, ha biztosítási termékekről van szó - olvasható a Breeze blogbejegyzésében a felmérés eredményeivel kapcsolatban. Talán azért, mert az Amazon már korábban is betört az egészségbiztosítások területére: 2018-ban indította el az azóta már megszűnt Havent, nemrég pedig az Amazon Care-t.
A fogyasztóknak más konkrét kérdéseket is feltettek különböző iparágak egyes vállalataitól - Tesla, a Ford, a CVS, Zillow – való autóbiztosítás és egyéb biztosítások vásárlásával kapcsolatban.
A válaszadók 66%-a nyitott lenne olyan autógyártóktól gépjárműbiztosítást vásárolni, mint például a Tesla, a Ford vagy a Honda, amelyek adatelemzést használnak a biztosítási árazás meghatározásához, ahelyett, hogy egy hagyományos szolgáltatótól vásárolnának. Mindössze 34% jelezte, hogy nem tenné.
A felmérés résztvevőit a Tesla autóbiztosítása érdekelte a leginkább, amely egyes helyeken már elérhető. A Tesla tavaly vezette be a használaton alapuló biztosítási termékét Texasban és Illinois államban, és tervezi a bővítést. A termékek csak a Tesla járműveire érvényesek. A vállalat eredetileg Kaliforniában indította el autóbiztosítási termékét még 2019-ben.
A válaszadók érdeklődtek az olyan ingatlancégek, mint a Zillow vagy a Trulia által kínált bérlői vagy lakástulajdonosi biztosítások iránt is, 61% mondta, hogy érdekelné őket, 39% pedig azt, hogy nem.
Egyes válaszadók szívesen vásárolnának egészség- vagy életbiztosítási termékeket olyan gyógyszertári áruházláncoktól, mint a CVS vagy a Walgreens. 59%-uk mondta azt, hogy érdekelné őket, 41%-uk pedig azt, hogy nem.
Forrás: www.biztositasiszemle.hu