Ennyi kgfb-díjat gomboltak le a magyar autósokról: vannak, akik sokkal rosszabban jártak

Az idén alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja - derül ki egy friss összeállításból. A hagyományos meghajtású kocsik közül a benzinesek átlagdíja megközelítette a 48 ezer forintot, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot. A cascobiztosításokat nézve a villanyautók éves átlagdíja 118 ezer forint alatt marad, míg a benzinesekre 135 ezer, a dízelekre 146 ezer forintot kell költeni.

Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az újautó-piaci eladásokból az elektromos autók. Az idei első negyedévben az uniós piacokon forgalomba helyezett autók 13,9 százalékát adták a tisztán elektromos autók, szemben az egy évvel korábbi 11,4 százalékkal. Magyarországon szerényebb a tempó, 5,5 százalékról 5,7 százalékra nőtt a villanyautók részesedése.

„Bár az elektromos autók térnyerése jól látszik a globális, európai és magyarországi adatokon is, az autóbiztosításoknál még visszafogott a részesedésük. A magánszemélyek által a Netrisken idén megkötött kötelező felelősségbiztosításoknak 4,3 százalékát adták az alternatív hajtású autók. Ezekből a hibrid és villanyautók aránya több mint 3 százalék. Bár az elektromos autók jellemzően drágábbak a hasonló, hagyományos meghajtású társaiknál, a kötelezős átlagdíjakat nézve ez az eltérés nem látszik. Ebben szerepet játszhat, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész található, mint a hagyományos autókban” - mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Így alakultak az átlagdíjak

Ebben az évben benzines autókra megkötött kgfb-szerződéseknél az átlagdíj április közepéig több mint 47 ezer forintot tett ki, a dízeleknél pedig meghaladta az 58 ezer forintot, az elektromosok esetében pedig ugyanez közel 51 ezer forintot tett ki, míg a hibrideknél szintén 51 ezer forintos az éves kgfb-díj. Az adatokból kiderül az is, hogy az idén villanyautókra kötött kgfb-szerződések 14 százaléka 0-50 kilowattos teljesítményű autókra szólt, az 50-100 kilowattos autók részesedése 41 százalékos, a 100-180 kilowattosoké több mint 34 százalék, a 180 kilowattnál erősebbeké pedig meghaladta a 10 százalékot.

A cascobiztosítások esetében a benzineseknél az átlagos cascodíj az idén megkötött szerződéseket nézve közel 135 ezer forint, a dízeleknél majdnem 146 ezer forint, a villanyautóknál 118 ezer forint alatti összeget mutat a statisztika. A hibridek cascója átlagosan majdnem 156 ezer forint. Besnyő Márton azt is elmondta, hogy akármilyen meghajtásról van szó, a mai autó árak és szervizdíjak mellett aki teheti, annak érdemes cascót kötnie, mert egy-egy javítás költsége akár milliós nagyságrendű tétel lehet.

Forrás: www.penzcentrum.hu