Felhasználás alapú biztosításokba fektet a Lead Ventures

Újabb, ezúttal 3 millió eurós befektetést hajt végre a közép-kelet-európai régióban a Lead Ventures – közölte a tőkebefektető cég.

A scaleupok finanszírozására specializálódott kockázati tőketársaság ezúttal egy az autósok hétköznapjait és a biztosítótársaságok jövőjét egyaránt befolyásoló insurtech társaság, az Amodo fejlődését segíti.

A horvát illetőségű vállalkozás által fejlesztett,

az úgynevezett felhasználás alapú biztosítások bevezetését támogató telematikai platformot már világszerte több neves biztosítótársaság alkalmazza. Gyökeresen megváltoztathatja az autósok mindennapjait a horvát Amodo által fejlesztett telematikai platform.

Egy erre alapuló applikációt letöltve ugyanis például a sofőr okostelefonja képes rengeteg, a vezetéshez kapcsolódó adatot, mint

  • tartózkodási hely
  • sebesség
  • kanyarodási
  • gyorsítási
  • és fékezési adatok

összegyűjteni.

Az összegyűjtött információkat egy analitikai szoftver dolgozza fel és küldi el a vezetőnek, aki így pontosan tisztában lesz azzal, mennyire biztonságosan, mennyire energiatakarékosan vezet.

Saját eredményeit összehasonlíthatja más felhasználókéval, így láthatja, miben jobb és miben tud fejlődni a közösség más tagjaihoz képest. A biztosítótársaságok lehetnek a leginkább érdekeltek egy ilyen applikáció bevezetésében, miután a vezetői viselkedés az egyik legmeghatározóbb faktor a gépjárműbiztosítások kockázati elemzésében.

A megoldás nem csak az autósok mindennapjait, de a nekik különféle biztosításokat kínáló társaságok üzletpolitikáját is felforgathatja.

Az Amodo platformja remek alapot jelent egy mostanában világszerte terjedőben lévő új termék, a felhasználás alapú biztosítás (Usage Based Insurance, UBI) piaci bevezetésére. A felhasználás alapú biztosítás egyre növekvő népszerűsége annak köszönhető, hogy a termék számos előnnyel bír mind a gépjármű biztosítók, mind pedig a gépjárműtulajdonosok számára.

Például az Amodo platformja által gyűjtött adatokon alapuló, egyedi árazási és termékfejlesztési megoldásoknak köszönhetően a felhasználási időhöz, megtett távolsághoz vagy akár a vezetési stílushoz köthető biztosítási termékeket lehet kialakítani.

A biztosítók így alacsonyabb kockázati besorolású ügyfélkört alakíthatnak ki, a felhasználók pedig csökkenthetik gépjárműbiztosítási kiadásaikat.

A széleskörű felhasználói adatgyűjtésnek köszönhetően mód nyílik további termékek fejlesztésére és értékesítésére, valamint a biztosítási csalások visszaszorítására is. A felhasználás alapú biztosítások elterjedése ráadásul közvetett módon javítja a vezetési biztonságot és mérsékelheti az üzemanyag fogyasztást.

A felhasználás alapú biztosítások piaca évről évre komoly növekedést mutat a világon. Jelenleg 55 országban 417 különféle felhasználás alapú biztosítási termékre több mint 25 millió szerződést kötöttek az ügyfelek. A legtöbb nagy biztosítótársaság indított vagy tervez indítani ehhez hasonló szolgáltatásokat. A várakozások szerint 2025-re 95 milliárd dolláros bevétel származik majd az ilyen típusú termékekből, az évenkénti növekedés 18 százalékra becsülhető.

A 2018-ban indított, és Magyarországon, illetve Közép-Kelet Európában 100 millió eurót befektetni kívánó Lead Ventures Zrt. a gyorsan bővülő piac miatt látott fantáziát a horvát Amodo-ban.

A Lead Ventures kezelésében álló, a MOL és az Eximbank befektetésével működő Enter Tomorrow Europe tőkealap által biztosított új forrást az Amodo többek között a budapesti fejlesztőközpont létrehozására fordítja.

A 2013-ban alapított, horvátországi központú Amodo eddig összesen mintegy 1,2 millió jármű összesen több mint 1 milliárd kilométer megtett útjának adatát dolgozta fel. Az Amodo teljeskörű, marketing és értékesítési funkciókat is tartalmazó megoldásokat kínál ügyfelei számára.

Forrás: www.vg.hu