Kiderült, mennyit ér az egészségünk, és mire fordítjuk szívesen a rá szánt összeget

Tízből ma egy magyarnak van magán egészségbiztosítása, miközben a lakosság több mint egyharmada nyitott lenne pénzt kiadni egy ilyen jellegű biztosítási szolgáltatásért.

Az Allianz saját kutatásában érkezett visszajelzések alapján átlagosan 8-12 ezer forintot szánnánk havonta fekvő-, illetve járóbeteg-ellátásra, illetve ezek kombinációjára egyaránt fedezetet nyújtó biztosításra. Általánosságban a laborvizsgálatot tartjuk a legfontosabb szolgáltatási elemnek (4,4). Járóbeteg-ellátásban a fejlett diagnosztikai vizsgálatokat érezzük a legértékesebbnek (4,3). Fekvőbeteg-biztosítás esetén a műtétet megelőző vizsgálatokat tartalmazó szolgáltatás kapta a legmagasabb (4,3) pontot hasznosság alapján egy 1-5-ig terjedő skálán. A megkérdezettek kiemelten fontosnak tartják még a rákdiagnosztikát (4,2).

Dr. Karai Gábor szerint – aki maga is aktív, praktizáló háziorvos, és egyben a Teladoc ügyvezető igazgatója – a hozzájuk forduló páciensek többféle ok miatt keresik fel őket: ez lehet egy konkrét egészségi panasz, illetve kétely, vagy egy korábbi orvosi javaslat alapján további vizsgálati igény. A call centerükben betegellátásban járatos gyakorló orvosok, többségében háziorvosok, belgyógyászok kezelik a hívásokat. Az orvos az ügyféllel folytatott beszélgetés és az eset kellő megismerése alapján hoz döntést arról, hogy a páciens az ellátó rendszer mely szintjére és mikor kerüljön. Ez alapján a következő lépés igen szerteágazó lehet. Visszakapcsolhatják az ügyfelet az ügyintézőhöz, aki megszervezi a javasolt ellátást, de előfordulhat, hogy az orvos a panasz komolyságára való tekintettel más utat javasol, pl.: mentő, ügyelet hívását. Nota bene, sürgősségi ellátást ugyanis egyetlen magánszolgáltató sem biztosít jelenleg Magyarországon. Sok esetben alapvetően a beszélgetés során folytatott orvosi tanács, javaslat is elegendő a probléma megfelelő kezeléséhez.”

Az Allianzé az első kizárólag fekvőbeteg-ellátásra is fedezetet nyújtó egészségbiztosítás a magyar piacon. Az Allianz Egészségprogramban a biztosító szolgáltatópartnere a Teladoc Hungary Kft., amelyen keresztül magas szintű ellátásszervezést kínál ügyfeleinek. A biztosítás keretében a biztosító a szerződési feltételek szerint megfizeti az ügyfél által igénybe vett orvosi szolgáltatás költségét az ellátást követően. Az Egészségprogramban különböző csomagvariációkban a következő szolgáltatások érhetőek el az egy éves időszakra megállapított fix havidíjért:

  • Szűrővizsgálatok
  • Orvosi Call Center
  • Járóbeteg-ellátás
  • Labor-és standard diagnosztikai ellátás
  • Fejlett diagnosztikai ellátás
  • Egynapos sebészeti ellátás
  • Műtétet megelőző vizsgálatok
  • Második orvosi vélemény
  • Fekvőbeteg-ellátás
  • Rehabilitációs ellátás
  • Orvosi asszisztencia

Forrás: www.biztositasiszemle.hu