Néhány biztosítási termék iránt ugyan csökkent a kereslet a koronavírus-járvány következtében, de a legtöbb biztosítástípus esetében növekedést mutattak a számok, különösen a balesetbiztosítások és a kockázati jellegű életbiztosítások területén – áll a hazai vezető pénzügyi közvetítő cég, az OVB Magyarország friss közleményében.
A társaság véleménye szerint nekik az időben kialakított új stratégia segített az ügyfelek megbízható és zavartalan kiszolgálásában.
A világjárvány a biztosítások közül leginkább az utasbiztosítások piacán mutatott zuhanórepülést, ellenben más termékek esetében növekedés jellemezte a tavalyi évet.
Hála a tudatosabb ügyfeleknek, a hosszú távú megtakarítások új kötései is nőttek, de az OVB Magyarország véleménye szerint a járvány nyomában járó gazdasági bizonytalanság arra készteti világszerte az embereket, hogy gondolják át, belevágnak-e egy ilyen megtakarításba.
A németországi hátterű cég, amelynek anyavállalata 2020-ban ünnepelte 50. születésnapját, a koronavírus betörése előtt állította fel azt a stratégiát, amelyet a pandémiás helyzet nem tudott megtépázni, csupán felgyorsította azokat a már elkezdett folyamatokat, amelyek középpontjában a digitálisan támogatott „papírmentes” személyes tanácsadás áll.
Az OVB már a járvány elején átállt az online találkozókra és rendezvényekre, hogy tanácsadóit mindig napra készen tájékoztathassa. Mivel a cég munkatársainak átlagéletkora 30 év körüli, nem is okozott nehézséget számukra az átállás.
Ráadásul, miután az ügyfelek nagy része is otthonról dolgozott, rugalmasabbá vált a virtuális térben történő találkozók megszervezése is azok körében, akik számára a járványkezelés miatt kialakult bizonytalan helyzetben felértékelődött a pénzügyi biztonság témája.
Náluk leginkább a lakásbiztosítások, balesetbiztosítások, kockázati életbiztosítások iránt nőtt meg a kereslet.
Az OVB Magyarország tapasztalatai alapján a COVID első hulláma alatt a kormány családsegítő intézkedései továbbra is népszerűek voltak, így a különféle biztosítások és megtakarítások mellett a banki termékeket, például a Babavárót és a CSOK-ot a korábbi időszakoknál is több ügyfél kereste.
Forrás: www.biztositasiszemle.hu