Egy biztosítás, ezen keresztül egy biztosító választásának kérdése több esetben merülhet föl.
Például autót veszünk, esetleg utazni akarunk, és eszünkbe jut, hogy biztosítást kellene kötni vagyontárgyainkra, sőt talán saját magunkra is.
Vagy hatalmas vihar söpör végig felettünk, és megrémülve kérdezzük, vajon biztosított-e a házunk, ha belénk csap a mennykő?
Szóval, maga a biztosítás intézménye ősidőktől való.
Alapvetően arra való, hogy saját magunkat, családtagjainkat, vagy éppen értéktárgyainkat biztosítsuk különböző káresemények ellen.
Természetesen akkor igazán jó a helyzet, ha nem lesz kárunk (ki az ördögnek hiányzik), és így nem kell igénybe venni a biztosító szolgáltatását.
Egy biztosítás vásárlásával bizonyos fokig nyugalmat (is) veszünk magunknak, ami egyáltalán nem elhanyagolható körülmény!
Amikor tehát biztosítót választunk, az alábbiak szerint javasolt eljárni.
1. Mit, vagy kit akarunk biztosítani?
Lakást, vagy utazás esetén például orvosi segítségnyújtást magunknak, vagy családtagjainknak?
2. Milyen célból akarunk biztosítást kötni?
Milyen károktól tartunk, milyen kockázatokra kérjük a biztosító szolgáltatását?
Például: lakásunkat betörés ellen kívánjuk biztosítani, esetleg várólista nélküli diagnosztikai vizsgálatot szeretnénk az egészségügyben?
3. Mennyi pénzt gondolunk áldozni erre a szolgáltatásra?
4. Van-e, vagy volt-e már valamilyen biztosításunk?
Például kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, lakásbiztosítás, vagy balesetbiztosítás?
5. Amennyiben volt, vagy van bármilyen biztosításunk, az melyik biztosítónál van, vagy volt?
6. Elégedett vagyok-e ezzel, vagy ezekkel a biztosítókkal?
Itt ne csak arra a legfontosabb dologra gondoljunk, hogy kár esetén korrekt módon járt-e el az adott biztosító vagy hogy fizetett-e rendesen.
Olyan apróságokra is, hogy például küldött-e időben csekket a biztosítási díj befizetésére?
Ha véletlenül késedelembe estem a díjfizetéssel, udvariasan felhívott-e, és figyelmeztetett erre?
7. Amennyiben még soha nem volt semmilyen biztosításom (aminek az esélye természetesen minimális), akkor - és persze egyébként is -, érdemes családi és ismeretségi körben érdeklődni, információt gyűjteni a különböző biztosítók megítéléséről (hogyan kommunikálnak, hogyan fizetnek kárt, stb.)
8. Van-e a családi, vagy ismeretségi körben olyan személy, aki biztosítási termékek eladásával foglalkozik, és jó szívvel ajánlanák?
9. Természetesen korunk vívmányát, az internetet is muszáj, illetve erősen ajánlott használni a tájékozódásra.
A különböző keresőkbe be tudjuk írni a biztosítás típusát, amire szükségünk van, legyen az lakás-, utas-, autó-, baleset-, egészség-, vagy életbiztosítás.
Persze, az egyes biztosítókról is tudunk információkat gyűjteni, többek között az egyes Ügyfelek véleményeit, vagy értékeléseit olvasva.
10. A megszerzett adatokat, információkat gondosan mérlegelni szükséges.
Ezek alapján tudjuk kiválasztani az adott biztosítótársaságot, illetőleg az adott biztosítási szakembert.
Plusz 1 tipp!
Amennyiben egy komoly tapasztalatokkal rendelkező, független biztosításközvetítőhöz fordulnak, akkor a fenti kérdések tisztázását és a megfelelő biztosító kiválasztását viszonylag rövid idő alatt, kényelmesen meg tudják oldani.
Zárszóként legyen szabad megjegyeznem (:D), hogy a Bróker Telecenter Kft. független biztosításközvetítő és komoly tapasztalattal rendelkezik a magyarországi biztosítási piacon.